
Kävin Kupittaan Citymarketissa ja haahuilin karkkihyllyjen
välissä uhkarohkeana huolimatta karkkilakostani!
J
Service safari oli mielestäni hankala, koska kyseessä ei ollut palvelu vaan
tuote. Aikani tutkiskelin karkkitarjontaa, yritin bongailla cloettan tuotteita,
yritin hahmottaa miten karkit yleisesti olivat esillä kaupassa ja miten niitä
markkinoitiin asiakkaille.

Karkit olivat kahdessa pitkässä hyllyssä ja ne oli
pääasiassa lajiteltu ”teemoittain” eli purukumit, lakritsit, hedelmäkarkit,
salmiakit ym omissa rykelmissään mutta taas toisaalta hylly oli hyvin sekava ja
värikäs ja Fazerin, Cloettan ym karkit olivat sulassa sovussa sekaisin. Kaikki
karkkipussit ovat värikkäitä, värit ilmeisesti vetoavat asiakkaisiin?
Karkkihyllyjen luona ei ollut mainoksia ja asiakkaana jos
olisin ollut ostamassa karkkia, olisin vain ostanut sitä mitä minun sillä hetkellä
olisi tehnyt mieli. Cloettan tuotteet eivät erottuneet kirjavasta joukosta
mitenkään, mutta ei erottunut juuri mikään muukaan brändi…

Karkkihyllyt oli sijoitettu kassojen lähettyville, niin että
mahdollisimman moni asiakas kulkisi niiden ohi. Myös aivan kassojen yhteyteen
on laitettu pienet karkkihyllyt, joilla yritetään vielä viekoitella asiakkaat
tekemään viime hetken heräteostoksia.
Tuotteista ei ole tarjolla asiakkaalle muuta tietoa kuin se,
mikä tuotteen paketin ravinto- ja tuotesisältö kertoo.
- Hanna
Mä kävin Salon s-marketissa katsomassa miten cloetta erottuu joukosta. Ja tulos oli ettei mitenkään. Tuotteet ovat samantyylisesti esille kun noissa cittarin kuvissa. Panda ja Fazer täyttävät tuotteillaan hyllyt hyvin, Cloettaa saa etsimällä etsiä. Löysin ainoastaan jotain suklaapallopusseja ja pastilleja. Laivalla Cloettaa näkee enemmän.
VastaaPoistaTodellista värien sekamelskaa. Siellä voisi erottua hyvin sillä että pussit olisivat yksivärisiä.
Jaana