keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Haastattelusarja Karkkilaakson asukkaista - Ahlgrens Bilar

1 kommentti:

  1. Mainostajien liitto palkitsi bilar-kampanjan, sillä bilar oli käyttänyt rohkeasti mediamixiä, ja kampanjan laajuudesta ja moniulotteisuudesta huolimatta kokonaisuus pysyi hyvin kasassa. Ennen kaikkea bilar-kampanja ylitti sille asetetut tavoitteet ja tulokset moninkertaisesti.
    >
    > Mainostoimisto Familyn, kontaktointitoimisto Toisen ja viestintätoimisto Hill+Knowltonin suunnittelema bilarin konsepti oli anarkistinen, sillä niin reaalimaailmassa kuin virtuaalimaailmassa tapahtui tempauksia, jotka synnyttivät viraali-ilmiöitä. Kampanjoinnin keskipisteenä toimi nuorten suosima Facebook, ja kampanjoinnissa hyödynnettiin monipuolisesti muitakin sosiaalisen median kanavia. Bilar tavoitti miljoonia silmäpareja, sillä bilar pääsi muun muassa iltapäivälehtien verkkosivujen luetuimmaksi uutiseksi kerta toisensa jälkeen.
    >
    > "Voitto osoittaa, että bilarit ovat saaneet aikaan ennennäkemättömän ilmiön Suomessa. Bilareiden brändiin kuuluu vahva aktiivinen ja osallistava asenne, minkä toimme esille muun muassa erilaisilla tempauksilla, kuten karkkihyllyn tyhjennysiskuilla, "tiellä ajelevilla" bilar-karkkiautoilla, auton huputuksilla ja "kaatuneilla" karkkikuljetuksilla.

    Tässä vuoden-parin takainen mainospätkä.
    Jaana

    VastaaPoista