keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Tutkittava yrityksemme, Cloetta
Leaf Suomi Oy on ollut osa Cloetta-konsernia runsaan vuoden ajan. Viime kesästä lähtien Leaf Suomi Oy:stä tuli Cloetta Suomi Oy. Cloetta tarjoaa suuren määrän brändituotteita ja pohjaa tuotekehityksesnä suomalaisten makumieltymyksiin ja tarpeisiin. Osuus Suomen makeismarkkinoista on yli neljännes arvossa mitattuna.
Cloettalaisia on Suomessa 170 ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Turussa. Cloetta Suomi Oy:llä on tytäryhtiö, Karkkikatu Oy. Se  myy, markkinoi ja maahantuo irtomakeisia ja sen irtomakeispiste löytyy kymmenistä päivittäistavarakaupoista.
Cloetta on  on ksylitolituotteillaan hoitanut suomalaisten suunhyvinvointiin vuosikymmenten ajan. Tunnettuja brändejä mm. Xylitol-Jenkki ja Läkerol Dents.
Cloetta on panostanut erityisruokavalioiden huomioon ottoon ja www-sivustolla on valittavana ”ainesosa haku” johon voi ruksia ainesosan jolle on esim allerginen tai jota haluaa välttää ja palvelu hakee kaikki tuotteet jossa ei ole kyseisiä ainesosia.
Lisäksi terveys on koko ajan enemmän nousemassa trendiksi ja kuluttajat ovat yhä tietoisempia siitä mitä syövät. Koskee myös makeisia. Kuluttajat arvostavat enemmän luonnollisia, vähemmän sokeria sisältäviä tuotteita, sekä tuotteita jotka eivät sisällä keinotekoisia makeutusaineita. Terveellisyyden nimissä ei kuitenkaan haluta tinkiä makunautinnosta. Makeisia syödään edelleen sen takia, että ne maistuvat hyvältä.
Cloettan makeisvalikoimasta yli puolet on sokerittomia, ksylitolilla tai stevialla makeutettuja tuotteita. Kaikista Cloettan pastillimerkeistä, Mynthonista, Sisusta, Läkerolista ja Leijonasta, löytyy sokeriton vaihtoehto..

Cloettan missio, visio ja arvot

Cloettan missio, eli toiminta-ajatus ja olemassaolon syy on: “To bring a smile to your Munchy Moments”
Munchy Moment on pieni herkuttelu- tai naposteluhetki aterioiden välillä.
Cloettan visio, eli mihin suuntaan he etenevät ja mitä haluavat tulevaisuudessa: “To be the most admired satisfier of Munchy Moments”
Cloettalla on neljä ydinarvoa, jotka ohjaavat tapaa työskennellä ja toimia niin yrityksen sisällä kuin sen ulkopuolellakin. Ydinarvt ovat Fokusointi, Yhteispeli, Intohimo ja Ylpeys.
  • Fokusointi on asioiden asettamisesta tärkeysjärjestykseen sekä siitä, että asiat hoidetaan itseensä luottaen, kunnianhimoisesti ja ”kyllä onnistuu” -asenteella.
  • Intohimo on itsensä ylittämistä, positiivista asennetta ja hauskanpitoa.
  • Yhteispeli tarkoittaa yhteistä vastuunkantoa: jokainen tekee oman osuutensa ja tukee samalla toisia.
  • Ylpeys  omasta yrityksesta, brändistä, tuotteista ja henkilökohtaisesta panoksesta.
- Lotta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti